Lesson Study тәсілін орта мектеп жағдайында оқыту және оқыту тәжірибесін жақсарту бойынша

Қазақстан Республикасының Білім беру жүйесінде білім беру мазмұнын жаңарту бағдарламасын енгізумен үлкен өзгерістер орын алуда.  Мұндай жағдайда мұғалім дәстүрлі білім берудің ескірген стереотиптерін сындыра отырып, шебер практика, зерттеуші, бақылаушы болуы қажет.  Біздің әрбір мұғалім “балаларды қалай үйрету, оқушыларды білім алуға қалай ынталандыру, оқытудағы қиындықтарды қалай жеңу керек?” деген сұрақтарға жауап іздейді. Бұл проблемалы мәселелерді шешу үшін мектепте Lesson Study тәсілін оқыту практикасына қолдану болды.

Lesson Study ерекше жағы – бұл: біріншіден, сабақ-зерттеу-мұғалімдер командасы өткізетін ұзақ процесс; екіншіден, ол оң динамикаға, сабақтарды өзгертуге және жақсартуға бағытталған практикалық-зерттеу сипатында.  Мәліметтерді жүйелі жинау және талдау арқылы нақты сыныпта оқытуда негізгі мәселе шешілуде; үшіншіден, бұл топтық жұмыс, онда мүдделі мұғалімдер тобы үш сабақ-зерттеу циклы бойынша белгілі бір сыныпта оқытудағы өзекті мәселені шешу үшін зерттеу жүргізеді; төртіншіден, зерттеудің үш циклы кезеңінде іс-әрекетте нақты рефлексия және нақты нәтижелер алу үшін талқылау және талдау көзі болып табылатын деректерді жинауды жүйелендіруге және талдауға ерекше көңіл бөлінеді; бесіншіден, сабақ-зерттеудің барлық процесі үш циклда жинақталған жұмыс тәжірибесін жариялау және тарату мақсатында хаттамаға тіркеледі.

Осы зерттеуді өткізу үшін біздің мектеп әкімшілігі 8 сынып таңдап алды. Осы сыныптарда жұмыс істейтін мұғалімдер командасы құрылды. . Команда мүшелерінің арасында: модератор, сабақ жүргізетін мұғалім, АВС оқушыларының фокусына бақылаушы, хатшы және оператор рөлдері бөлінді. Зерттеу Lesson Study тәсілін қолдану арқылы “8 сыныптарда оқытудың ең тиімді түрлері мен әдістерін анықтау” тақырыбы бойынша ұйымдастырылды. Әр мұғалім қатарынан 4 сабақ өткізді. Жұмыс басталар алдында фокус-топтың отырысы өтті. Мұғалімдерге зерттеу жүргізу мақсаты қойылды. Сабақта жұмысты төрт формада өткіземіз: топтық жұмыс, ауыспалы құрамның буы, тұрақты құрамның буы және жеке жұмыс. Сабақтың барлық түрлерін салыстыра отырып, ең тиімді таңдауды таңдаймыз. Барлық сабақтарда мұғалімдер сыни ойлау құралдарын қолдана отырып оқытуды ескеру қажет.

Топтық жұмыс түрінде оқушылар бір-бірімен өзара қарым-қатынас жасайтынын, әрбір оқу процесіне тартылатынын анықтау қажет, ал жұптарда оқу кезінде олар бірлесіп білім алады, бір-біріне сұрақтар қоюға, оларға жауап беруге, өзара тексеру жүргізуге үйренеді. Мұндай жұмыс формалары көмектеседі оқушыларға ашылуына, деңгейді көтерудің бір құралы. Мұғалімдердің басты міндеті сабақтың барлық кезеңдерінде белсенділікті, қызығушылықты және қозғалысты қолдау болып табылады. Lesson Study әдісі оқушылардың өз сөздерімен жаңа идеялар мен ақпаратты қаншалықты білдіретінін анықтауға мүмкіндік береді. Оқушылар өз сөздерін білдіре отырып, өз контекстінде түсінгенін жақсы біледі.

Сонымен қатар оқушылар арасында идеялармен алмасып, өз ой-өрісін кеңейтуге мүмкіндік береді. Мұғалімнің рөлі – ол: оқушылардың күш-жігерін белгілі бір арнаға бағыттайды; дербес шешімдер қабылдауға итермелейтін жағдайлар жасайды; оқушыларға өз бетінше қорытынды жасауға мүмкіндік береді; қазіргі бар ішінде жаңа танымдық жағдайларды дайындайды. Зерттелетін оқушыларға сауалнама жүргізу және бақылаушыларды бірлесіп талқылау, Lesson Study тәсілін қолдану нәтижелерін ұсыну мұғалімдерге сабақты қалай құру керектігін, оқушылардың сабақтарда іс-әрекетін белсендіру үшін оқытудың қандай тәсілдері мен әдістерін қолдануды көруге мүмкіндік береді.

Мысалы, алгебра сабағында А оқушысы топта жұмыс ұйымдастыруға тырысты, балаларға бағыттады және көмектесті, сонымен бірге өзінің көшбасшылық қасиеттерін дамытады. Оқушы өз бетінше, жеке жұмыс істеуді жөн көрді. Бұрын топта жұмыс істеу дағдысы болмай, постермен практикалық жұмысты талқылауға белсенді қатыса бастады. Алгебра сабағында досына жұптасып көмек көрсетті. Бұл оның әлеуметтік аспектіде өсуін көрсетеді. Алгебра сабағында С1 оқушысын бақылай отырып, мұғалімге келесі ұсыныстар берілді: топта оқушы үшін рөлді анықтау, ол сабаққа мұқият дайындалуға және сабақта белсенді жұмыс істеуге көмектеседі, өйткені ол топ жұмысына жауап береді.

Ол өз міндеттерін тайм – спикер орындады. Шығармашылық үй тапсырмасын бірлесе орындау С2 оқушысынан осындай тапсырмаларды өз бетінше дайындауға деген ынта білдірді. Біздің мектепте оқыту және оқыту практикасына Lesson Study тәсілін енгізу сәтті жүзеге асырылды. Балалар үлкен қызығушылықпен сабаққа келді. Мұғалімдер мен оқушылардың іс-әрекетіне бағытталған мақсаттар зерттелетін сынып мәліметтерін талдау және жинау негізінде өз нәтижелерін көрсетті және проблемалы тақырыпты шешуге ықпал етті. Қорытындылай келе, зерттеу сабақтарын өткізу мұғалімдер тобын жұмылдырып, кәсіби дағдыларды дамытуға, тәжірибе алмасуға ықпал етті. Бізде сенімді қарым-қатынас қалыптасты, командада жұмыс істеуді үйренді, онда әркім нәтижеге жауапты. Ең бастысы-балаларды оқуға үйрету!

Майгул Еркеболатовна ТЕРГЕМЕСОВА,
Шалдай орта жалпы білім беру мектебінің
оқу ісі меңгерушісі, Павлодар облысы, Шарбақты ауданы

Понравился пост? Расскажи об этом своим друзьям!
Загрузка...

Добавить комментарий