Ағылшын тілі бойынша оқушылардың қызығушылықтарын оятудың маңызы
Қазіргі уақытта ағылшын тілі көптеген мүмкіндіктерді ашады: табыс деңгейін арттыру, түпнұсқадағы әлемдік шедеврлерден ләззат алу немесе түсініксіз қалудан қорықпай саяхаттау мүмкіндігі. Көріп отырғаныңыздай, тіл үйренуге ынталандыру жеткілікті. Неліктен, не үшін және шет тілдерін үйренуге қалай жақындау керек екендігі туралы мектеп оқушыларының санасында тұтас көрініс пайда болуы үшін не істеу керек?
Мотивация дегеніміз – белгілі бір іс-әрекетке ынталандыру және оқушының көзделген міндеттерге жеткенге дейін белгілі бір әрекеттерді орындауға дайындығы. Мотивацияның оң және теріс аталатын негізгі екі түрі бар. Оң мотивация оң ынталандыруға негізделген. Теріс мотивация теріс ынталандыруларға негізделген. Позитивті мотивацияның мысалы: “егер мен тұрақты емес етістіктерді үйренсем,”мен беске жетемін немесе сабақта белсенді болсам, мұғалім мені мақтайды”.
Теріс уәждің мысалы: “егер мен сабақ орындамасам, мұғалім ата-анама шағымданады” немесе “егер мен жақсы дайындалмасам, маған екі қойылады”. Жоғарыда айтқанымыздай, мектепте шет тілдерін оқытудың негізгі мақсаты-қарым-қатынас қабілеттерін дамыту және жеке тұлғаны дамыту. Оқушыларды ынталандыру үшін олардың тіл үйренуге деген қызығушылығы маңызды рөл атқарады. Ол үшін оқушылар өзінің танымдық іс-әрекетінде табысқа қол жеткізді, оң уәждемені пайдалану қажет. Енді мотивацияны арттырудың негізгі жолдарын қарастырайық: жаңа технологиялар.
Заманауи мектеп жабдықтары оны тиімді пайдалануды талап етеді. Қазір әр сыныпта мультимедиялық тақталар, компьютерлер мен ойнатқыштар бар. Сондықтан презентацияларды, электронды оқулықтарды, компьютерлік тестілеуді қолдану оқытудың міндетті аспектісі болуы керек. Олимпиадаларға қатысу оқушыларға өз әлеуетін ашуға көмектеседі, білімдегі олқылықтарды көрсетеді, ойлау процестерін және жағдайды аналитикалық бағалау қабілетін жақсартады.
Оқушылардың американдық құрдастарымен хат алмасуы. Оқушылардың хат алмасуы-мәдениет туралы жаңа ақпарат алудың тамаша мүмкіндігі және шетелде өмір сүру, сонымен қатар тілді жаттықтырудың керемет тәжірибесі. Хат алмасу сөйлеудің идиомалық сипатын, сөздік қорын арттырады, оны қазіргі өрнектер мен бұрылыстармен толықтырады. Музыка-оқушыларды жаппай әлемдік мәдениетке баулудың тамаша тәсілі ғана емес, сонымен қатар тіл білімін жетілдірудің жақсы тәсілі.
Негізгі артықшылықтары: сөздік қорын көбейту және игеру, грамматикалық құрылымдарды меңгерудің қарапайымдылығы, айтылым дағдыларын үйрету. Белгілі өлеңдердің аудармасы. Шығармашылық белсенділік оқушылардың тіл үйренуге деген қызығушылығын оятады. Сондай-ақ танымдық қызметін жандандырады, филологиялық ой-өрісін және сөздік қорын кеңейтеді.
Оқушылар үшін ең күшті ынталандырушы фактор-бұл ойын. Оқушыларға ағылшын тілінде әуенді болжауға, өздеріне әңгіме айтуға, сөзді болжауға кеңес беріңіз. Белгілі Activity ағылшын тіліндегі әртүрлі нұсқаларда бар. Ойынның мәні қарапайым-шектеулі уақыт ішінде сіз сөзді болжауыңыз керек. Ағылшын тіліндегі ойындар: Active English-бұл карталар қиындық деңгейіне бөлінген ойын.
Sprint: beginners – жаңадан бастаушыларға ағылшын тілін үйренуге арналған сөздер жиынтығы. Watch Out! – әр сөзге тыйым салынған сөздердің тізімі қоса беріледі. Бұлардың барлығы оқушыларды ағылшын тілін үйренуге ынталандырып, қызығушылығын дұрыс бағытта ояту әдістері болып табылады.
Баян АБДУКАРИМОВА,
А.Байтұрсынұлы атындағы №48
мектеп лицейдің ағылшын тілі
пәні мұғалімі, Нұр-Сұлтан қаласы