Қозғалмалы ойындар өткізу әдістемесі

Ойын – интернационалдық тәрбиенің қуатты құралы. Ол басқа халықтың тілін білуді талап етпейді, бірақ ойыншының сезіміне әсер етеді. Ойыншы одан эмоционалдық және интеллектуалдық ләззат алады, физикалық дамуына ықпал етеді және рухани азық ретінде қызмет етеді.

Әрбір ойынды өткізу кезінде оған қатысушылардың жасын, жынысын және жеке ерекшеліктерін ескеру қажет. Ойындағы дене белсенділігін ойыншылардың мүмкіндіктеріне сәйкес ойын ұзақтығын, алаңның көлемін, жабдықтарын және т.б. өзгерту арқылы реттеуге болады. Ұсынылған ойындардың ішінен сіз әртүрлі жағдайларға сәйкес келетіндерді таңдай аласыз: аулалардан, көгалдардан спорт залдары мен мектеп дәліздеріне дейін; жаппай мерекелер мен мерекелерден дене шынықтыру сабақтарына, үйірмелер мен секцияларға дейін.

Оқушылардың бойына жоғары адамгершілік және ерікті қасиеттерді сіңіретін және денсаулықты жақсартатын, дене шынықтырудың дұрыс дамуына және өмірлік маңызды қимыл-қозғалыс дағдылары мен дағдыларының қалыптасуына ықпал ететін ашық ауада ойындарды таңдау керек. Ойын барысында адамның қадір-қасиетін қорлауға немесе дөрекілікке жол беруге болмайды. Ендеше, әрбір ұжымдық ойынның таптырмас шарты болып табылатын балаларды саналы тәртіпке баулуда ашық ауада өтетін ойындардың алатын орны зор болмақ. Ойынның ұйымдасқан түрде жүргізілуі көбінесе балалардың оның ережелерін қалай меңгергеніне байланысты, бұл саналы тәртіптің көрінісі. Ойын барысында балаларда әлеуметтік мінез-құлық нормалары туралы түсінік қалыптасады, сонымен қатар белгілі бір мәдени әдеттер қалыптасады. Дегенмен, мұғалім ойын барысында шешілетін педагогикалық міндеттерді (тәрбиелік, сауықтыру және тәрбиелік), оқушылардың анатомиялық, физикалық және психологиялық ерекшеліктерін, оны өткізу әдістемесін жақсы меңгерген жағдайда ғана ойын тиімді. ойындар, және тиісті санитарлық жағдайларды жасау және сақтау туралы қамқорлық жасайды. Ашық ойындардың көпшілігі әртүрлі жас топтарындағы балаларға қол жетімді. Белгілі бір ойынның белгілі бір жасқа жақындығы оның қолжетімділік дәрежесімен анықталады.

Ойын әрекетінің табысты болуының маңызды шарты ойынның мазмұны мен ережелерін түсіну болып табылады. Олардың түсіндірмесін жеке әдістер мен әрекеттерді көрсету арқылы толықтыруға болады. Балаларды оқытуды қарапайым, командалық емес ойындардан бастаған жөн, содан кейін өтпелі ойындарға өтіп, күрделі ойындармен аяқтаған жөн. Студенттердің бұрын оқығандарға қызығушылығын жоғалтпай тұрып, күрделі ойындарға дер кезінде көшу керек. Бұл дағдылар мен қабілеттерді біріктіруге көмектеседі. Ойын алдында қойылған белгілі бір мәселелерді шешу үшін дайындық жұмыстарын жүргізу қажет. Белгілі бір ойынды таңдамас бұрын, қатысушылардың құрамын, олардың жас ерекшеліктерін, дамуы мен дене дайындығын ескере отырып, оны шешуге көмектесетін нақты педагогикалық міндет қою керек. Ойын таңдау кезінде сабақтың формасын (сабақ, үзіліс, демалыс, жаттығу) ескеру керек, сонымен қатар бұл өте маңызды, педагогикада белгілі жеңілден күрделіге біртіндеп көшу ережесін ұстану керек. . Белгілі бір ойынның күрделілік дәрежесін анықтау үшін оның құрамына кіретін элементтердің саны (жүгіру, секіру, лақтыру және т.б.) ескеріледі. Аз элементтерден тұратын және командаларға бөлінбейтін ойындар жеңіл деп саналады. Ойынды таңдау да өтетін орынға байланысты. Шағын, тар залда немесе дәлізде ойындарды бағандар мен қатарларда, сондай-ақ ойыншылар кезекпен қатысатын ойындарда ойнауға болады. Үлкен залда немесе ойын алаңында – жан-жақты жүгірумен, үлкенді-кішілі доптарды лақтырумен, спорттық ойындар элементтерімен және т.б. тамаша ұтқырлық ойындары. Ойынды таңдағанда, сізде арнайы жабдық бар екенін есте ұстаған жөн. Ойыншылар тұрып, қажетті құрал-жабдықтарды алу үшін ұзын-сонар кезек күтетін болса, олардың ойынға деген қызығушылығы жоғалады, бұл тәртіптің бұзылуына әкеледі. Осылайша, ойынның тиімділігі келесі ұйымдастырушылық факторларды шешуге байланысты:

  • ойынды анық және қызықты түсіндіре білу;
  • іс-шара кезінде ойыншыларды орналастыру;
  • баяндамашыларды анықтау;
  • командаларға бөлу;
  • көмекшілер мен судьяларды анықтау;
  • ойын процесін басқару;
  • ойында жүктемені мөлшерлеу;
  • ойынның соңы;

Түсіндірмес бұрын оқушыларды ойынды бастайтын бастапқы орынға қою керек. Түсіндіру барысында мұғалім ойынның атын, оның мақсаты мен барысын айтады, әр ойыншының рөлі, оның орны туралы әңгімелейді. Ойынды түсіндіріп, жүргізгенде мұғалім оны барлық ойыншылар көретін және еститін жерде тұра алады. Ойынды жақсы меңгеру үшін оқиғаны жеке күрделі қозғалыстардың демонстрациясымен сүйемелдеуге болады. Ойыншылар ойын ережелеріне ерекше назар аударуы керек. Ал егер бұл ойын бірінші рет ойналса, мұғалім оның ережелерін барлық ойыншылардың түсінгенін тексереді. Көшбасшыны анықтаудың бірнеше жолы бар және олар сабақтың шартына, ойын сипатына және ойыншылардың санына байланысты қолданылады. Мұғалім өз таңдауын қысқаша негіздей отырып, ойыншылардың бірін өз қалауы бойынша көшбасшы етіп тағайындай алады. Ойыншылардың өздері де көшбасшыны таңдай алады. Дегенмен, бұл үшін олар бір-бірін жақсы білуі керек, әйтпесе олардың таңдауы әрқашан сәтті бола бермейді.

Алдыңғы ойындардың нәтижелері бойынша көшбасшыны тағайындауға болады. Бұл таңдау студенттерді ең жақсы жетістіктерге жетуге ынталандырады. Лоттар көбінесе балл түрінде қолданылады. Фасилитатордың рөлдері әртүрлі болуы мүмкін және ұйымдастырушылық әдеттер мен белсенділікті қалыптастыруға көмектеседі. Командалық ойындарда және эстафеталық жарыстарда екі немесе одан да көп командалар бір-бірімен жарысады, ал ойыншыларды командаларға бөлуді мұғалім келесі әдістердің бірімен жүзеге асыра алады:

  • есептеулерді қолдану;
  • фигуралық марш;
  • басшының нұсқауы бойынша;
  • ойыншыларды кезекпен жинайтын капитандардың таңдауы бойынша;

Командаларға бөлудің барлық әдістері ойынның сипаты мен шарттарына, сондай-ақ ойыншылардың құрамына сәйкес қолданылуы керек. Ойыншылар саны көп күрделі ойындарға төрешілерді – көмекшілерді тарту қажет, олар ұпайларды немесе уақытты санайды, ойын өтетін орынның тәртібі мен жағдайын бақылайды.

Ассистенттер мен төрешілер денсаулығына байланысты белгілі бір ойынның физикалық белсенділігін орындауға қарсы болатын орташа және жоғары қарқындылықтағы дене жаттығуларын орындаудан босатылған студенттер арасынан тағайындалады. Егер мұндай оқушылар болмаса, ойыншылар арасынан көмекшілер мен төрешілер тағайындалады.

Ойындарды басқару, сөзсіз, мұғалім жұмысындағы ең қиын және сонымен бірге шешуші сәт, өйткені бұл ғана жоспарланған педагогикалық нәтижеге қол жеткізуді қамтамасыз ете алады. Ойын нұсқаулығы бірнеше қажетті элементтерді қамтиды:

  • студенттер мен ойыншылардың әрекеттерін бақылау;
  • ақаулық себебін іздеу және түзету;
  • дұрыс және ұжымдық әдістерді көрсету;
  • индивидуализм көріністерін және ойыншыларға дөрекі қатынасты тоқтату;
  • жүктемені реттеу;
  • ойын бойына максималды белсенділіктің қажетті деңгейін ынталандыру;

Барлық ойындардың жалпы ережелері бар:

– Қарсыласыңызға дөрекі болмаңыз – сөзбен де, іспен де емес;

– Күштері шамамен бірдей қарсыласты таңдаңыз, әйтпесе ойын әділетсіз және қызықсыз болады.

– Ойын ережесін бұзба, алдауға жол берме – ақыр соңында жеңіске жету керек

адал болу;

– Тектілік көрсетіңіз, жеңілгенге күлмеңіз – ол міндетті түрде жеңеді.

Ойындар жасөспірімдер мен бозбалалардың ептілігін, төзімділігін, ептілігін дамытып, дене бітімінің жақсы дамуына ықпал етті.

Макашева Самал Бейсембаевна
Астана қаласы, №5 гимназияның дене шынықтыру мұғалімі

 

Аңдатпа

Балалардың қозғалыс ойынын өткізу әдістемесі эмоциялық, саналы түрде өз мүмкіндіктеріне қарай әрекет ететін және әртүрлі қозғалыс дағдыларын меңгерген баланы тәрбиелеуге бағытталған.

Түйінді сөздері: жылжымалы ойындар, дағдылар

Аннотация

Методика проведения подвижной игры детей направлена на воспитание эмоционального, сознательно действующего в меру своих возможностей ребенка и владеющего разными двигательными навыками.

Ключевые слова: подвижной игры, навыки

Annotation

The methodology for conducting outdoor play for children is aimed at raising an emotional child who consciously acts to the best of his abilities and has a variety of motor skills.

Keywords: outdoor games, skills

Понравился пост? Расскажи об этом своим друзьям!
Загрузка...

Добавить комментарий